Indstillinger af sprog + vil ikke hente fra webside
Jeg har problemer med at hente dansksprogede titler. Der skrives ??? i stedet for fx ø/å/æ. Jeg oplever også, at Zotero ikke vil hente alle dokumenter fra websider. Den henter ganske enkelt ikke dokumentet ind. Jeg har opdateret og installeret connector. Nogen, der kan hjælpe?
Jeg plejer at kunne tilføje en pdf fra min egen pc. Den ved jeg godt ikke kan gælde som kildehenvisning. Men jeg har hentet den fra denne side og derfra ned på min egen pc: file:///C:/Users/lenel/Zotero/storage/7A3LXSSG/21038257-Netvaerksmoedet-naar-foraeldre-og-professionelle-samarbejder.html
De bøger, jeg ikke kan få til at skrive æ,ø og å kan være det her isbn-nr: 978-82-7634-611-4
Det ser sådan ud, når jeg henter den ind i mit bibliotek: Utviklingsst??tte foreldrefokusert arbeid med barn.
Sådan har det aldrig været før.
I det andre tilfellet så henter Zotero boken fra WorldCat katalogen. Jeg får samme tittel som deg hvor ø er blitt til ??. Der mistenker jeg at det er WorldCat som ikke eksporterer filen korrekt for hvis du går inn på denne siden: https://www.worldcat.org/title/utviklingssttte-foreldrefokusert-arbeid-med-barn/oclc/1028473545&referer=brief_results så ser du at tittelen er korrekt der. Om jeg bruker Zotero Connector til å hente boken så skjer akkurat det samme som ved bruk av Add Item(s) by Identifier. Det kan tyde på en feil i Zotero's translator for WorldCat.
Jeg er selv norsk og har en del titler med æ, ø eller å i tittelen og har ikke opplevd dette som et generelt problem. Jeg rapporterer problemet med WorldCat og æ, ø, å i en separat post.
Jeg forstår ikke helt det med med det link, du fandt omkring netværksmøder. Når jeg klikker på det, kommer jeg til noget med Grønland og ikke den danske kommune Århus. Jeg har mange PDF filer liggende i Zorero fra i sommers, som er fra min egen pc, og som fint kunne hentes ind i en opgave dengang og fungere som litteraturhenvisning. Derfor forstår jeg ikke helt, hvorfor det nu ikke kan lade sig gøre?
Jeg kan ikke finde det sted, du er så sød at henvise mig til. Altså det her: " Højreklik på pdf i Zotero i midtfeltet og velg "Lag overordnet element" eller tilsvarende". Man kan vist ikke vedhæfte skærmbilleder her, så du kunne vise mig det, så vil det være ok med dig, hvis vi udveksler mailadresser, hvor vedhæftninger er mulig?