Enregistrer dans Zotero

Bonjour,
Je débute avec Zotero, peut-être que ma question a déjà été posée, si c'est le cas, je m'en excuse par avance.
Lorsque je clique dans "enregistrer dans Zotero", il me propose ensuite plusieurs proposition mais en anglais (mon niveau d'anglais n'est pas très bon), et je ne sais pas ce que je dois choisir:
DOI?
embedded metadata?
web page with snapshot?
web page without snapshot?

Merci pour votre aide, passez une bonne journée.
  • Lorsque je clique dans "enregistrer dans Zotero", il me propose ensuite plusieurs proposition mais en anglais
    No, it only shows you those options if you right-click. You shouldn't be doing that most of the time. All you need to do is click the button normally, and it will save using the best-available option. You can see the default if you hover your mouse over the save button.

    The right-click menu is only necessary if you're not happy with the data saved from the default Zotero translator.

    For the above example, it means Zotero couldn't recognize the page as anything special but did find a DOI in the page content (which may or may not be for the main item you're trying to save) that it could use to retrieve data.
  • Bonjour dstillman,
    Merci pour ta réponse. En fait, je n'avais pas mis l'extension de Zotero dans le navigateur Chrome, maintenant c'est beaucoup mieux!!
    Encore merci beaucoup, passe une bonne journée!
Sign In or Register to comment.