Récupérer métadonnées embarquées dans fichiers PDF
J'ai lu dans la documentation que "Zotero a la capacité de rechercher dans les bases de données de Google Scholar des correspondances avec un document PDF. La méthode la plus directe que Zotero emploie est de faire correspondre un DOI inclus dans le document PDF". J'ai attribué des DOI à mes fichiers PDF et je voudrais savoir dans quels champs des métadonnées je dois les mentionner pour que ces métadonnées redescendent ensuite via Zotero ? (dans la référence du document dans Zotero, clik-droit "Récupérer les métadonnées du PDF")
This is an old discussion that has not been active in a long time. Before commenting here, you should strongly consider starting a new discussion instead. If you think the content of this discussion is still relevant, you can link to it from your new discussion.
Upgrade Storage
In my exeample, the DOI is mentionned in the first page of the PDF like that -> DOI:10.12763/ONA1045
But Zotero cannot find the metadatas. Maybe the DOI has to be mentionned in another way ? My DOI has been assigned by Datacite, is Zotero set for these DOI ?
I'll wait for Zotero adding more repositories.
Thanks for these informations
Can you tell me how long the Zotero Team need to clear this problem?
Thanks a lot
Annika