Internet sources
Hey, I need some help with my table of contents.
When adding articles from different journals, they are often saved as internet sources, even if they are complete articles from journals. In my library, however, they are saved correctly as journal articles. What can I do so that they are not displayed in the table of contents as citations from a website?
Select both items and right click >> Merge Items.
Also, if one of these sources repeatedly has issues and always gets saved as a website, please share a specific links, so specific help can be given regarding the translator of that website.
Anyway, 2 options:
1. Switch the item type up top (click on where it says web page), add the missing information.
2. Reimport the item via the magic wand and DOI. Merge those items selecting the latter one to be the main on.
Does that make sense?
Ich habe sie schon ein paar mal aus der Bibliothek gelöscht und wieder neu importiert, aber das hat leider nichts geändert.
Solche Einträge können innerhalb eines Dokumentes leben/überleben und dann machen die solche Sachen.
1. In einem frischen, neuen Dokument das erst mal testen. Funktionierts? Wenn ja...
2. Feld Codes anmachen und nach Autor/Stichwörtern dieses Eintrags suchen und den gesammten Feldcode löschen. Es kann sein, dass du ein Überbleibsel irgendwo hast.
https://www.zotero.org/support/kb/word_field_codes
Ich würde dir auch abraten die ganze Zeit Einträge in deiner Datenbank zu löschen. Das führt nur zu mehr Problemen.
EInträge in der Datenbank lösche ich auch nur sehr ungern, weil ich auch Angst habe eine Quelle irgendwann doppelt genutzt zu haben und das nicht zu merken (Text ist sehr lang), aber ich hatte einfach keine andere funktionierende Lösung bisher...
Kannst du mal einen Screenshot von deinem gewünschten Eintrag aus Zotero zeigen? Evtl. ist da was lost.