References non ajoutées

Bonjour, j'ai un problème lorsque j'ajoute une référence le numéro est bien ajouté avec le paragraphe mais la référence ne s'ajoute pas à la liste des références. Style Vancouver
Merci de bien vouloir m'aider.
  • Most likely the bibliography was flattened, possibly along with previous citations, due to the file being saved in the wrong format. See Existing Citations Not Detected.

    You can delete the bibliography completely and re-add it, but you might need to reinsert older citations as well.
  • Désolée, je n'ai pas compris, qu'est ce que vous voulez dire par 'flattened' , et si je supprime toute la bibliographie ça veut dire que je dois tout refaire dés le début? et sinon je sauvegarde toujours mon fichier de la meme façon (personne d'autre n'y a accès donc aucun risque que ce soit quelqu'un d'autre) j'aimerai mieux comprendre les autres causes possibles pour éviter que ça se reproduise
  • You should read the linked page carefully. It explains how to check whether this applies to you and how to fix it if necessary.
  • (But no, unless you've added uncited items via the Edit Bibliography dialog, deleting a bibliography and reinserting it doesn't cause you to have to redo anything — an active Zotero bibliography is just a representation of the active Zotero citations in the document. That's the point of the plugin.)
  • Oui c'était efficace merci beaucoup !
Sign In or Register to comment.