Zotero não está salvando arquivos do Periódicos da CAPES

Pessoal, primeira vez que uso o aplicativo e estou enfrentando um problema com relação ao salvamento quando estou pela CAPES, clico no icone "pasta amarela", porém dá um erro, alguém saberia me explicar o que pode está acontecendo?
  • We always need an example URL for problems with saving.
  • Aparece essa mensagem: Ocorreu um erro ao salvar esse item. Veja Resolução de problemas do tradutor para mais detalhes.

Seria o URL da página que ocorreu o problema? se sim, estou encaminhando abaixo
    obrigada

https://www-periodicos-capes-gov-br.ezl.periodicos.capes.gov.br/index.php/acervo/buscador.html?q=formacao+inicial
  • edited 22 days ago
    The Portal Capes is a Brazilian platform that provides access to a vast collection of academic journals, e-books, and other research materials for universities and research institutions across the country. It is one of the most important resources for Brazilian researchers, offering integrated search across multiple databases. Recently, the platform changed its search system — from a proprietary provider to a in-house developed, which may have affected Zotero's translator ability to retrieve metadata.

Would it be possible to update or add a new translator for it?Should we submit a pull request to Zotero/Translators on GitHub?

Link to the Portal: periodicos.capes.gov.br. If someone would like to test the institutional login help you access all content, but the search function works without one, as open-access materials are available.
Sign In or Register to comment.